Pappa och son!

söndag 29 maj 2011

Dag 29

Söndag och vilodag, nja inte riktigt men nästan..:) Blev en lugn söndag med familjen, var i affären och provianterade lite. Därefter blev det en runda till nya gallerian i Växjö på samarkand och kika lite i affärerna med familjen och en granne.
Väl hemma ville grabben cykla på sin nya cykel så på med hjälmen och iväg, vi cyklade till blomsterlandet och köpte blommor till mamma och sambo, det är ju trots allt stora dagen Mors dag så blommor hör hemma denna dagen:)!

Vidare försökte vi flyga drake men det enda som hände var att vi fick motion då vi sprang upp o ner för grusplanen, draken kom inte högre än max 8 meter så vi gav upp efter en stunds ihärdighet.

Maten idag bestod av det sedvanliga men bytte ut kycklingen mot kokt torsk idag, omväxling förnöjer..:) Träningen var okej, känner mig starkare än dag 1 och ser fram emot tisdag efter mållinjen då jag tänkte ta en vilodag sen köra på igen med programmet. Det viktigaste är nog att jag känner mig lättare och fräschare i kroppen, jag har fått bättre hållning och om jag kör på en månad till så kan jag nog för första gången i livet få hälsa på mina nu dolda magrutor som börjar framträda och det kunde ju vara trevligt..:)!
Har ju jobbet mer fysiskt tidigare och det syns på mina ben nu tycker jag då de fått lite mer definition. Jag tror att min kondition har förbättras radikalt vilket igentligen alltid varit mitt stora problem pga vikt, har haft ont i benhinnor och inte kunnat springa något. Så nu har ju pumpen fått jobba och jag har ju märkt i slutet att jag inte blir trött och kan köra på mer än 10 minuter vilket jag tänker göra framöver. Jag tänker även ut och börja jogga nu då jag har mindre vikte att belasta benhinnorna med så jag ser väldigt positivt på den biten och jag tror även min vilopuls bör ha förbättrats avsevärt.

Ja det är med lite lustig känsla sängen intages idag då morgondagen är den sista av maj månad och vägning samt foto skall fixas.

Godnatt alla kämpar i FF, ses imorgon på mållinjen..:) Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar