Pappa och son!

torsdag 26 maj 2011

Dag 26

Torsdag och utbildning!
Ja idag stod det utbildning på dagens schema så idag gick jag upp kl 0530 och packade matlåda samt träningsväska därefter gick jag 3km till jobbet. Väl framme på jobbet gick jag direkt ner till gymmet och körde ett extra pass på crosstrainern samt lite coreövningar totalt 30minuter vilket kändes oerhört bra efteråt, men under tiden säger jag bara FY FASEN vad jobbigt trodde jag skulle dö. Det var ju förvisso på fastande mage och först en rask promenad på 30 minuter som uppvärmning så energin låg inte på topp.

Men väl där så körde jag på trotts tröttheten och avslutade med att äta en fantastiskt underbar frukost efter furstra modellen! Blev youghurt med mussli knäckebröd med kalkon och paprika samt ett glas vatten och 2 ägg. Det är rätt fantastiskt att något man tagit för givet tidigare kan vara en sådan smaksensation nu..:) Det måste bero på att kroppen är ren och inte skadad av allt socker mm längre samt att de andra måltiderna inte är lika roliga..:)

Efter jobbet vid kl.16 tänkte jag då träna och sen gå hem men fick order att inställa mig i hemmet så det blev ingen träning utan ytterliggare en promenad på 3km riktning hemåt!
Väl hemma blev det lite aktiviteter med sonen och matlagning samt äta, först 19 på kvällen tog jag åter igen en promenad till jobbet på 30 minuter sen träning på det och därefter en 30 minuters promenad hem igen vid kl.20:30. Själva gympasset kändes helt okej lite trött och sliten känner jag mig samtidigt som jag mår toppen lite svårt att beskriva. Jag är ialla fall 100% nöjd med min prestation på gymmet och ger allt varje pass under en hel timme!
Ja nu är det bara fyra dagar kvar vilket känns helmysko och tråkigt samtidigt som det är en tävling och det skall bli kul att få se allas fantastiska resultat..:) Det tråkiga är väl att detta har varit en livsomställande resa och det ligger ju en del trygghet i gemenskapen och målet och från och med måndag som blir resan av ett litet annat slag och då i mer egen regi. En motivering för mig har ju varit att det här är bara en månad det ska jag klara vilket jag utan att vara i mål kan säga att jag gjort. Men resan börjar ju som sagt på tisdag med nytt schema, skall kontakta Jarko för ett 6 månaders uppläg har jag bestämt mig för nu vilket kommer kännas toppen bra.

Nej skall spara lite ord till morgondagen.

Peace and Love, till alla där ute! Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar