Pappa och son!

söndag 22 maj 2011

Dag 22

Japp söndag vår allas vilodag eller inte..:) Ja dagen var lugn o skön i alla fall, mor åkte hem till Kristianstad igen vilket var skittråkigt för vi har så kul när vi umgås. Men vi han med lite sista aktiviteter innan hon begav sig hemåt.
Efter morgonpromenaden som vi åter tog runt den berömda Växjösjön så begav vi oss ut till Kronobergs slottsruin för en liten tipspromenad i skogen samt inne på slottsruinens område. Det var riktigt härligt då solen stekte och grabben var i extas då han fick springa i alla gångar och utforska!

Därefter begav vi oss in i Växjö där vi åt söndagsbuffé till lunch, ja som vanligt fick man nöja sig med att smaka på alla dofterna dock smakade min kyckling med ris och sallad gott den också!
Mätta och belåtna begav vi oss hemåt och mor till Kristianstad.
Träningen gick bra idag det var som vanligt tungt men det är ju meningen att det skall vara högintensiv träning och jag gör mitt bästa varje pass så svetten dryper om mig, och efter träningen känner jag mig riktigt nöjd och sluut. Måste bara säga att jag älskar övningen där man ligger på mage och simmar den är så grymt skönt vilket pump i ryggen wow..:)

Kosten slank ner även denna dag, måste säga att socker suget är i princip borta och just nu känns det bara bra. Klart att maten ibland upplevs lite torr det skall jag inte sticka under stolen med, men jag mår ju topppen av den både mentalt och fysiskt. Maten är ju faktisk riktigt näringsrik till skillnad från allt halvfabrikat jag åt tidigare. Känns inte som jag tappat muskelmassa ialla fall men det har jag säkert! Kanske beror det på det höga proteininnehållet i maten!
Kommer defenitivt inte gå tillbaks till mitt tidigare levnadssätt, nu är jag både om och rätt programmerad..:) Kan bara tacka FF och Jarko för denna livsomställande möjlighet, är så genuint glad för både min och alla andras skull som deltar och upplever samma sak som jag. Det påverkar ju alla aspekter av livet, känns som att både ens tankar om sig själv till hur man agerar som far och sambo samt till livet och arbete har förändrats till en lättare och positivare anda. Resan slutar dock inte den siste maj utan har ju bara börjat och det är ju det som är så härligt, nu går tåget i rätt riktning.

Bara 8 dagar kvar, keep on fighting! Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar