Pappa och son!

tisdag 10 maj 2011

Dag 10

Ja nu var man både vägd och mätt:)

Kan säga att jag känner mig riktigt nöjd med resultatet, klart man vill ha mer men jag har gjort mitt bästa under veckan.
Resultatet blev från startvikt 99.1 till 96.5 alltså en minskning på 2.6kg sen start och när jag mätte mig runt magen över naveln hade jag gått från 109cm till 105cm vilket kändes oerhört bra. Svårt att undvika ett stort leende, även om jag vet att det är 3veckor kvar av tävlingen.

Det bästa som hände idag måste jag ändå ta med på min blogg och det gäller ett MIRAKEL.
För att göra en lång historia kort, har varit sambo i snart 10 år och under alla dessa år försökt uppnå en förändrig med mig själv men även med min partner som lider av en övervikt och ohälsa.
En läkare sa att hon löper stor risk för diabets typ 2. Problem med hormoner men och instälning till mat, kost och livet, gör situationen mindre hälsosam.
Hur kommer då MIRAKLET in i bilden kanske ni undrar. Jo som sagt jag har kämpat i alla får för att få min partner att komma igång och bli mer hälsosam och motiverad till en förändring vilket misslyckats totalt. MEN nu när hon ser att jag faktiskt gör denna resan och vilka resultat det bringar sa hon idag, Håkan jag vill börja med din kost och träning IMORGON för du äter ju både gott och mycket och med träning får fantastiska resultat.
Alltså efter alla år så kommer hon nu självmant och har blivit inspirerad av MIG, det gör mig så lycklig och motiverad att fortsätta. Glädjen att själv må bra och att få inspirera sig själv och andra till att må bättre i livet och leva hälsosammare måste ju vara kärnan till varför man vill jobba som PT. Det är också en dröm jag som alla andra deltagare av FitnessFighten med stor sannolikhet delar, att få inspirera sig själv och andra.

Somnar med gott mod inatt och imorgon skall jag sammanställa ett vardagsschema som nu även innefattar min sambo i kost och träning vilket gör mig så lycklig. Denna resa påverkar alla aspekter av mitt liv positivt..:)

Tack och godnatt, från en glad och motiverad FF kamrat,

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att kunna inspirera andra! Hoppas det går riktigt bra för er :)

    SvaraRadera