Pappa och son!

fredag 20 maj 2011

Dag 20

Ja nu var fredagen avklarad. Det var en skön dag med familjen, blev en dag i trädgårdens tecken, klippa gräs, kantrimma, räffsa och njuta av att bara få vara ledig från jobbet.
Känner mig pigg trots kosten även axeln börjar bli lite bättre så snart är det dags att köra igång med axelövningarna igen.
Som vanligt gjorde kära mor underbar mat och min favorit tillagades idag, fläskpannkaka med lingonsylt..mmmm va det såg gott ut. Var en rejäl frestelse men jag har ju lyckats hålla mig till kosten utan att avvika hittills så varför göra det nu!

Nej det är bara 10 dagar kvar av denna fantastiska upplevelsen, så nu är det 200% som gäller fram till mållinjen. Kommer lägga in en timmes morgonpromenad varje dag under resten av resan samt lite aktiviteter med sonen. Känns så fantastisk bra att vakna tidigt och traska runt Växjösjön när alla ligger och sover. Det är både vackert när solen glittrar över sjön och den friska morgonluften i kombination med tystnaden och att man nästan är helt ensam ger en känsla av ro i själen, en chans att rensa tankarna innan dagens alla måsten och äventyr drar igång.
Ja kosten går som sagt fortfarande bra bara lite svårt ibland att få till alla målen, skall försöka minska ner tiden mellan intagen samt inte äta så sent på kvällen som det blivit nu senaste dagarna vilket inte känns så bra.

Träningen går fint och benen håller fortfarande trots lite mjölksyrekänsla. Har ökat från 30 sekunder i plankan till 2minuter vilket känns jäkligt bra, har bestämt mig för att kunna köra 3 minuter i slutet av tävlingen och det kommer kännas mäktigt när jag klarar det.
Annars är det fullt ös under passet och svetten ordagrant droppar från ansiktet. Jag minns crosstrainern första veckan då jag trodde jag skulle avlida inan de 10 minuterna var klara, nu kör jag i 10 minuter i hastighet 16-17km/h hela tiden och har mer att ge när jag är klar.

Ja nu är det spännande, ser fram emot att se allas fantastiska resultat i slutet och hur jag står i förhållande till mina medtävlande kamrater. Hoppas jag når toppskiktet det hade verkligen varit kul så som jag kämpat och följt både kost och träning utan några avsteg. Men det ger sig om 10 dagar men skall bli riktigt kul ialla fall.
Hittills har jag gått ner 5.5kg och -10cm mätt över naveln. Känns fantastiskt bra och hoppas att kroppen inte protesterar sista dagarna så jag går ner lite till..:)

Nu är det dags för vila hur som helst så jag återhämtar mig och kan köra hårt imorgon och de sista dagarna som är kvar.

Lev väl och må väl alla vänner och FF kamrater därute. Godnatt Håkan

1 kommentar: