Pappa och son!

söndag 15 maj 2011

Dag 15

Oj det här var en tuff dag.
Efter att ha jobbat till 04 och somnat kl 05 så fick jag vakna efter bara 3h sömn. Upp o klä på sig och åka till Skåne för att gå på min systerdotters konfirmation. In med familjen och iväg, javisst ja får ju inte glömma maten..:) självklart packade jag tonfisk kesella och grönsaker i en väska och tog med mig på resan.
Dags för dagens första prövning, efter kyrkan bjöds det på ett gigantisk matbord med frukter av alla slag och kyckling, lax, potatissallad och rostbiff mm. Det såg gott ut men under tiden gästerna satt sig tog jag fram min väska och packade upp en burk tonfisk och gjorde i ordning lite sallad. Det enda jag tog från buffén var färdig hackad gurka..:). Det kändes helt okej men en del kommentarer kom flygande inget jag inte kunde avvärja. Sambon avslöjade dock att jag var med i en tävling vilket satte igång lite intressanta samtal:)
Prövning nummer två, efter maten dukades fram en enorm kak och tårt buffé med favoriter som chokladbollar och annat gott. Men för första gången i livet tackade jag NEJ och kände mig tillfreds med tonfisken i magen..:)
Prövning nummer tre, Lite mör bar det efter ett antal timmar iväg till mor i Kristianstad, där jag stoppade i mig en tonfisk med ris och sallad när alla andra åtnjöt smaken av hemmagjorda hamburgare med potatismos. På kvällen blandade jag kesella med lite frysta bär för att sen avverka resan hemåt som slutade kl23 i Växjö.
Prövning nummer fyra, jag fick faktiskt gå och lägga mig och sova då jag varit ute o farit hela dagen. Alltså blev det ingen träning idag första gången under resan såhär långt vilket kändes förbaskat jobbigt men jag bestämde mig för att låta benen få vila bort smärtan under natten och ta nya friska tag dag nummer 16.

Ja nu är det sängen som hägrar med gott mod då jag klarat en del prövningar utan att falla för frestelser vilket ger mig en inre styrka och känsla av stolthet. Nu återstår bara halva resan och jag är mer taggad än någonsin.
Sov gott alla vänner där ute vart ni än befinner er. Kram Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar