Pappa och son!

lördag 21 maj 2011

Dag 21

Ja nu var Lördagen avklarad. Ytterliggare en dag av ledighet och aktivitet varvad med att vara med familjen vilket känns oerhört bra.
Som aktivitet tog jag återigen en morgonpromenad runt Växjösjön på ca 1 timme innan frukost med min mor och hennes lilla hund samt grabben i vagnen för lite mer motstånd. Är skönt o komma igång tidigt på dagen när man är ledig, känns som att man tar vara på både dagen och livet lite bättre då än att sova bort dagarna. Sen smakar ju frukosten fantastiskt gott efter promenaden och det är ju alltid en liten bonus.
Denna dagen blev det en utflykt till Vederslöv och en plats som heter holmarna, där finns en jättefin grillplats med vindskydd samt en minibro ut till en pytte liten ö med en bastu! Riktigt fint och så fick jag agera grillmästare igen och din milde vad sugen jag blev på en tjock grillad i bröd med ketchup men fick njuta av sällskapet och den fina platsen vilket fungerade ypperligt, tid med familjen och min kära mor är högst värdefullt.

Därefter blev det en tripp till affären där jag inhandlade lite mer nyttigheter som kommit att bli lite av mina nya favoriter. Grabben skötte logistiken och sorterade varorna fint i kundvagnen där han snart försvann bland kesella, youghurt, sallad och tonfisk.:)


Kosten gick bra idag och jag fick i mig alla måltider även om den ena blev senare på kvällen vid närmare kl.20 efter träningen.
Träningen gick också bra som sagt kör hårt och kände mig lite för i axelövningarna men det var okej, så kan nog snart köra som vanligt igen. Har svårt för knäböj med bred ställning är verkligen trött i benen men kör på ändå dock utan några större vikter på stången.

Jo glömde säga att det blev en runda på Bio och där undrade nog folk om jag var dum i huvudet när jag tog fram potatisskalaren och ett äpple(äter inte skal), men det smakade gott..:)
Är taggad att fortsätta resan till sitt slut men planerar redan för att fortsätta efter maj då jag har mer att plocka bort från kroppen i form av underhudsfett. Kommer skicka intresse till Jarko för ett 6 eller 12 månaders upplägg!

over and out, mr feelgood

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar