Pappa och son!

onsdag 18 maj 2011

Dag 18

Ja nu var dag 18 avklarad.

Kontentan av denna dag var ett pass utan några övningar som aktiverar axelmuskulaturen på grund av värk och vila så jag kan köra igen om några dagar. Det blev dock både crosstrainern och core övningar.
Kosten gick bra idag fick jag i mig alla måltider och även en ny tripp till affären för ett större matinköp så jag klarar mig några dagar..:)
Ja det var denna dagen det och det är med en viss känsla av vemod jag går och lägger mig. Anledningen är att den här resa slutar om enbart 11 dagar vilket känns alldeles för kort. Även om jag inte känner någon av de andra deltagarna som känns det tryggt att vara en av 250 som genomgår samma sak. Vi kämpar ju alla fast på lite olika platser runt omkring i Sverige.
Det ger också en en känsla av samhörighet och det motiverar en att kämpa på och gå framåt när man inte är ensam i sin resa och förändring.
Det viktigaste känner jag är att jag har radan nu utan att ha avslutat tävlingen en känsla av tro och hopp på framtiden då jag fått verktyg för att hantera kost och vardagen samt viktigast av allt är b´nog den mäktiga känslan av att TRO på sig själv.
Jag är inte längre den där som inte lyckas i mina ögon utan faktiskt den som genomgått en förändring till det bättre och ihärdigt inte avvikit från kosten eller träningen för första gången i mitt liv. Det ger mig en glädje och inre styrka att fortsätta denna resan efter avslutad tävling. Känner redan nu att jag kommer sakna denna tiden och alla inlägg från mina medtävlande kamrater på Fitnessfightens facebooksida och andras bloggar.

Nej nu är det dags för sängen måste ju få den berömda vilan så att jag återhämtar mig och orkar de sista 11 dagarna till mållinjen.
God natt på er, Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar