Pappa och son!

måndag 2 maj 2011

Dag 2


Var lite knepigt att komma igång på morgonen och det tog lite längre tid att packa väskan med all mat till jobbet men det ordnade sig blev lite stressigt dock då jag inte vaknade förrens 06.00. Att sen sätta sig på mtb o cykla i denna kyla var inte roligt, men efter 4km var jag framme på jobbet och uppvärmd.
Det gick faktiskt rätt bra att träna på morgonen utan att ha ätit något innan passet men kändes lite tungt i kroppen då jag har träningsvärk från söndagens första pass.
Tycker dock att programmet är vettigt och känns bra, har ömmande värk i ryggen skall bli skoj o se om jag håller hela månaden ut utan mer vila.
Det kändes i muskelfästen i benen längst upp vid ljumsken men annars bra.
Det svåra är att veta vilka vikter man skall ha osv men det kommer, tyckte ändå att jag hittade någorlunda rätt. Med tanke på att jag skall träna VARJE dag i en hel månad vilket aldrig hänt i hela mitt liv så är jag lite försiktigt med att ta ut mig i början.
Crosstrainern var skön men har inte tränat kondition sen 2007 mest blivit morgonpromenader för att bränna lite kalorier så det känns verkligen när pumpen kämpar och mjölksyran bränner i låren.
Lyckade faktiskt ligga på ca 120kcal på mina 10 minuter enl crossen.

Maten idag har gått bra men det känns som att jag inte gör annat än att äta men det lättar väl efter några dagar. Avskyr ju både keso och kesella men skall se om lite bär i morgon kan hjälpa till med smakupplevelsen, konsistensen kommer jag inte ifrån ju.
Har ju velat lyckas någon gång i livet och gör mitt bästa för att denna gång skall skilja sig från de andra och ta mig i mål.

Over and out ses i morgon. Gonatt från en glad men väldigt trött kämpe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar