Pappa och son!

söndag 1 januari 2012

Dag 1

Hej. Ja då var nya året på gång med dag 1 och det känns underbart trots en dunderförkylning och en värk i min axel som leder till ett läkarbesök. MEN jag är vid gott mod för det för jag har hela 365 dagar att förändra mig på och viktigast av allt känner jag själv är att jag inte bryter mitt löfte till mig själv om att göra något varje dag för min förändring.

Jag började nya året med en gedigen planering som inte är hundra klar ännu. Har ett färdigt arbetsschema som sträcker sträcker sig 12/02 alltså två hela månader. Det tar ju lite tid att planera men utan kart och kompass på stora havet blir det svårt att navigera rätt.
Jag kan berätta att jag fick en ipad av en riktigt god vän i julklapp, det kommer underlätta något oerhört.Jag har nämligen veckoscheman i den som jag planerat innehållande allt från träning till kost och tid med familjen. Även kostschema och träningsschema i pdf form från FUSTRA ligger i ibooks och nära tillhands då ipaden alltid följer med mig. Jag kommer kunna blogga när som helst på dygnet mm så det är verkligen ett verktyg som skänker klarhet i vardagen och underlättar enormt.

Nog om planeringen, nu till kosten. Ja min resa börjar ju samtidigt som Fitnessfigheten och det är både inspirerande och motiverande att få minnas allt från min månad men viktigast av allt, känslan av samhörighet med resten av "familjen" som vill må bättre och utvecklas. VI tar oss igenom det här tillsammans och det ger känsla av hopp och tro.
Ja det blev lite ord om FF först men kan berätta att trots vansinnigt godis sug på kvällen som alltid infinner sig så gick första dagen bra. Jag åt 6 mål och började första frukosten när jag vaknade vid kl 14:30 efter ha jobbat natt. Därefter blev det lax med ris, mellanmål kesella smotihe, tonfisk/spenat omelett och bara vatten till alla rätter, även två frukter slank ner under dagen. Var SÅ nära att gå och köpa sockerfritt godis men fastnade i ipadplaneringen..:).

Någon träning blev det dock inte pga axeln, men jagade grabben på leos lekland i Växjö så där borde jag teoretisk sätt ha bränt någon stackars kalori och riktigt kul hade vid.

Kör hårt alla på FF, ha ett fantastiskt gott år i framgångens tecken alla nära, kära vänner och bekanta. Kram Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar