Pappa och son!

lördag 7 januari 2012

Dag 7

hela dagar avklarade och det känns bra. Började dagen med att cykla till jobbet kl. 05:30 på morgonen, kände mig verkligen nöjd när jag kom fram. Blir samma sak imorgon så skall strax krypa till kojs och få mina nästan 8timmars sömn. Blir lite svårt ibland på jobbet att sköta tiderna mellan måltiderna men gör mitt yttersta för att få ihop det. Är säker på att jag innan januari är slut har fått till rutinerna så väl att jag inte missar ett mål om dagen.

Är ledig på måndag så då tänkte jag utöver läkarbesök planera nästa vecka i kalendern och då fokusera mer på att få till ett par besök på gymmet och köra alla de övningar jag kan utan att axeln protesterar. Får ju göra allt jag kan i alla fall så kommer det bli i slutändan, det viktigaste är ju faktiskt det man gör och inte det som borde göras.

Skall blanda kvällens sista mål och den blir en hallon,kesellasmoothie som är himmelskt god. Har nämligen brottats med ett vansinnigt sug idag, läsk, saft godis ja allt jag inte skall äta som är fullt av socker. Men lyckades stå emot frukostbuffen på jobbet och lördagsgodis uteblev helt och hållet för mig. Hade ju hela 24.5 kg fett och ungefär lika mycket procent då eftersom jag nästan vägde 100kilo! Känns inte riktigt som det är läge att ens tänka på sötsaker i min års långa resa. Så det går framåt, en dag i taget som de säger. Inbillar mig att resultatet av min resa kommer smaka godare än det godaste hemmakvällsgodis man kan finna, det är den smaken jag vill uppleva.

Kan meddela att jag skall ta foto på mig på måndag och det blir mina första bilder sen blir det löpande bilder en ny omgång varje månad i samband med kroppsmätningen! Lägger upp bilderna här då!

Sov gott och återhämta er så ni är redo för en morgondag och lev den fullt ut. Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar