Pappa och son!

fredag 6 januari 2012

Dag 6

En hel dag av ledighet.. Fantastiskt skönt att gå upp i lugn och ro med sonen. Efter ha gett han frukost så gick han med på att följa med pappa på en promenad runt Växjösjön. På med varma kläderna för att trots strålande solsken var det ruskigt bitande kyla ute idag. Grabben tog sin lilla cykel och pappa sina kängor. Ja det tar ju vanligtvis en timme i rask takt själv runt sjön men lite småpauser och utforskande aktiviteter runt sjön och en hand på sonen rygg för o hjälpa han så var vi hemma efter 2timmar. När vi kom hem var jag så trött och helt slut på energi. Men så fantastiskt härligt att få tid med sin son och förena nytta med nöje för oss båda två, det är precis så det skall vara. Det gjorde farsan väldigt glad och även sonen, den här rutinen är en av de nya som skall appliceras in i veckorutinerna.

Jag kan meddela att jag började läsa två böcker idag, den självläkande människan och The Hero Handbook av Nate green (http://www.thenategreenexperience.com/). The hero handbbok är både rolig och inspirerande att läsa, handlar om personlig utveckling och att leva livet fullt ut och bli sin egen hjälte. Massa inspiration och positivitet samt nyttigheter in i hjärnbarken så skall det gå bra.:) Kommer skriva en liten recension efter jag avslutat en bok.

Glömde skriva i dag 5 att jag var och mätte och vägde mig. Traumatisk upplevelse..det kom inte som en chock för mig då jag vet att jag efter sommaren med brutna revben och en ansträngd familjesituation gjorde fel val. Att skita in sin hälsa gav följande resultat.
Vikt 99.4kg (90.4kg efter fitnessfighten.). Mätte mig på Hälsostudion i Växjö och gjorde även en BIA mätning. Jag lägger ingen aspekt i hurvida den är trovärdig eller inte, vet att kaliper är förespråkat av många och tänker göra sådan också. För min del handlar det att om att jag skall mäta mig varje månad och jämföra siffrorna och se hur det går utöver spegel och välmående. Jag påverkas inte så mycket av siffrorna utan ser det mer som en hint om hur det går. Mätningen utfördes och kommer utföras på morgonen vid 07:15 innan frukost och vätskeintag för att få rättvisa mätningar. Tycker det är intressant med en mätning månadsvis under året om kommer lägga upp siffrorna här i en tabell så det går att jämföra. BIA mäter fett, vätska och kroppscellmassa(delvis muskler), går att läsa om på nätet! I ett diagram står muskelmassa, fett och vätska.
Övriga mått blev, Underarm 33cm, Överarm 40.5cm, Vad 42cm, lår 58cm, mage vid navel 107cm, midja 100cm.

Dags att krypa till kojs skall upp 05:00 och 05:30 blir det cykla till jobbet. Sov gott alla kämpar där ute. Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar