Pappa och son!

torsdag 5 januari 2012

Dag 4

Blev lite sent inlägg, kom hem slutkörd från jobbet kl 24 så det fick bli idag istället!
Även dag 4 gick rätt bra med kosten, blev lite får lång tid mellan två mål annars utan slippar!
Känns liksom som en vinst varje dag att nu har jag lyckats med hela 4 dagar inte tre utan fyra och så fortsätter det. Blir en sådan motivationskick att gå från att känna sig misslyckad till att varje dag känna sig lyckad och bra att ha lovat sig själv en sak och inte bryta det löftet.

Ja jag trotsade faktiskt vädergudarna i Växjö och fick på mig överdragskläderna och ner till macken för att pumpa den stackars mountainbiken som fått stå helt ensam inlåst sen i somras.. Ja 3kg däcktryck och den tog mig raka vägen till jobbet och så gött det kändes. Riktigt lika kul var det inte att cykla hem dock, förvisso fantastiskt fint när marken är vit men när snöflingor stora som visakort föll med stor pricksäkerhet i ansiktet var det lite kämpigt att få sikten klar. Men samma kick där om inte mer, att kl 23 sätta sig på cykeln och ge sig hemåt på cykeln. Clark kent hade ju inte tagit bilen hem och skall jag bli min egen hjälte får jag försöka leva på det sätt som ger mig den känsla av värdighet och självrespekt man bara kan få genom att göra det som är rätt.

Ja det var en bra dag, massa friskluft och hela 1.2mil på cykel. Sötsuget på kvällarna håller i sig med järngrepp men än så länge har jag inte tillåtit mig äta skiten vilket jag är oerhört glad över.

Somande sent men vid gott mod, tack för en fin dag. Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar