Pappa och son!

måndag 2 januari 2012

Dag 2

Hej. Får börja med att säga att känslan av den 1 år långa resan är väldigt spännande, känner mig verkligen peppad just nu och har lyckats följa kostschemat idag! Åt nyss sista målet vilket blev en kesella smothie som är en favorit. Åt dock ett par läkerol sockerfria salmiak idag för att ta bort suget vilket fungerade utmärkt men på köpet fick jag ont i magen..:) Synden straffar sig bäst själv eller vad är det dom säger. Ja det var inte så många ialla fall och det var sockerfritt så det är ju på rätt väg ialla fall. Har även tagit en kortare promenad till mataffären idag och provianterat det som behövs för att klara ett par dagar.

Tänkte skriva om det någon dag här framöver om lite olika strategier för att lyckas, bl.a veckohandla som förutom att vara mer ekonomisk också håller mig borta från impulsköp av gottis eller annat onyttigt. Tror dessa strategier är oerhört viktiga för att lyckas i ett långsiktigt perspektiv. Vill även skapa nya rutiner som blir en del av min vardag och dessa skall genomföras med kontinuitet. Så inom kort kommer ett lite mer ingående inlägg om dessa strategier.



Utöver detta tänkte jag också lägga lite tid på att skapa ett kostchema/matschema likt skoltiden med rätter varje dag som skall sättas upp på kylskåpet. Just nu blir det enkla rätter t.ex. lax, broccoli och ris eller kyckling, grönsaker och bulgur. Tänkte det kunde vara trevligt med lite omväxling och skall fördjupa mig lite i de recept som jag får men även titta på andra recept som motsvarar fördelning av kcal, kolhydrater, protein och fett. Har även intolerans mot vissa matvaror och en känslighet som jag måste ta hänsyn till om det skall fungera. Så det kommer bli lite inlägg om rätter också.

Jag hade velat planera allt färdigt innan januari men han inte med så januari månad kommer bli en kom igång månad med en massa planering och arbete utöver bara tugga maten och genomföra träningsprogrammet. Börjar morgondagen med att cykla till jobbet enkel väg 6km och börjar därmed få in vardagsmotion utöver träningsprogrammet för att mjuka upp kroppen lite.

Ja nu dyker jag ner i ipaden och planerar lite träning i kalendern innan John blund kommer och hälsar på.

Må väl och lev väl, Kram Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar