Pappa och son!

söndag 8 januari 2012

Dag 8

En hel vecka avklarad av och bara 51 veckor kvar..peace of cake..:)
Började dagen med att cykla till jobbet kl.05:30. Packade väskan med mat för dagen och begav mig. Dagen gick bra, åt mina mål vid ungefär rätt tider och trots ficka på jobbet med choklad tårta avstod jag och tog ett glas vatten. Samma sak vid frukostbuffen med alla pålägg som kan tänkas till ciabatta bröd, jag åt då en tallrik tonfisk med äpple till. Kändes rätt bra måste jag meddela. Även kollegan jag åkte med under dagen ställde lite frågor och undrade över fitnessfighten jag deltog i och efter jag berättat upplägget på träning och kost och visade resultatbilder så hade han bestämt sig för att delta. Fantastiskt roligt att kunna peppa en kollega till en positiv förändring, han fick nog lite ångest då han var sugen på att köpa mat ute men valde en nyttig sallad istället som jag hade rekomenderat. Kan inte annat än att le stort och känna glädje över de signaler man sänder ut när man gör något positivt. Det smittar uppenbarligen av sig och ger en energi tillbaks att fortsätta kämpa.
Är så makalöst trött nu så jag måste ta sista kesellan och sen dyka ner i sängen. Kan berätta att arbetet med den nya bloggen är igång och det känns jättebra.
Hoppas ni alla haft en härlig söndag och att ni fått njuta fullt av dagen. Sov gott Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar