Pappa och son!

tisdag 3 januari 2012

Dag 3

dagar av 365 avklarade..Woho vad jag e grym..:) var bara tvungen att peppa mig lite först!

Ja jag hade planerat att cykla till jobbet imorse men pga gårdagens planerande så somnade herrn lite sent och vaknade sent.. Ja jag kommer inte sent till mitt jobb men jag han inte cykla som planerat, skall kompensera det genom att ta en extra promenad eller cykelrunda imorgon.



Kosten fungerade bra idag förutom att jag lyckades missa eftermiddagens mellanmål bestående av tonfisk och ett äpple! Inte bra, men jag vet att det blir bättre och räknar med att i slutet av januari vara fullt inkörd och ha fått till alla nya kostrutiner så de även passar mitt arbetsschema som är skifttider, dock väldigt få nätter vilket jag är tacksam för!

Till frukost blev det kalkon, knäckebröd med laktosfri hallonyoughurt och pauluns mussli samt ett ägg och ett glas vatten, till lunch kyklingsallad(utan pasta), middag blev lax med färska grönsaker och lite ris och nu avslutat kvällen med en kessela smoothie. Intressant reflektion är att innan åt jag helt utan rutin och ofta max 3 mål om dagen och såklart onyttigheter och gick upp i vikt som bara den, nya kostupplägget innefattar hela 6 nyttiga mål om dagen och nu är det svårt att få i sig all mat men ändå resulterar det i en sund viknedgång. Fantastisk bra!!

Jo jag måste berätta om min kollega som för ett år sedan vid jul bjöd på hemmagjorda choklad fudge som är en gåva från ovan, fantastiskt goda. Vad har hon med sig till jobbet idag jo chokladfudgen såklart och en hel kartong!! Och även en annan hade med sig annat hembakat med päron kräm i! Måste snart byta arbetsplats., skämt åsido, jag må ha missat cykla till jobbet men rörde inte en enda fudge eller annat och har nu hållt mig till mitt första löfta, att inte äta något godis eller kakor. Känns verkligen bra för jag vet att det inte ger mig mer än njutning i ett par sekunder. Ser fram emot den dagen då suget är helt borta eller betydligt mindre!

Dags att krypa till kojs och sova så jag får mina 8timmars sömn, skall upp och ta en promenad runt Växjösjön imorgon vid 08!

En dag i taget, ett steg i rätt riktning. Kram Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar